Transporter och leveranser

Så fort vi har fått in din betalning påbörjar vi hanteringen av din vara och skickar den från oss inom 1-3 arbetsdagar efter mottagen betalning.

Frakt

Vi skickar dina varor inom 1-3 arbetsdagar från dess vi har mottagit betalningen. Dina varor skickas med PostNord eller UPS till ditt närmsta uthämtningsställe. Du meddelas via e-post när vi skickar din vara, i mejlet hittar du även paketets trackingnummer. Fraktkostnaden ingår i den administrationsavgift som du betalar per köpt objekt. Den totala administrationsavgiften och säljprovisionen framgår tydligt i samband med ditt bud, samt på din sida och i samband med betalningen. Administrationsavgiftskostnaden varierar beroende av varans värde och omfång. Sefina Pantbank är inte ersättningsskyldig mot kund för dröjsmål av leverans.

Varuvärde                                               Administrationsavgift             Transporttjänst                
0 -10 000 SEK                                           169 SEK                                     Postnord eller UPS
10 000 SEK – 25 000 SEK                          299 SEK                                     UPS
25 000 SEK – 200 000 SEK                        499 SEK                                     UPS    

Leverans av skrymmande föremål

Om varan har ett överstigande varuvärde om 200 000 SEK, eller är väldigt skrymmande, kan den inte transporteras i vårt ordinarie flöde. Det framgår tydligt på auktionsobjektet om varan inte kan skickas automatiskt av ovan nämnda skäl. Efter en vunnen auktion på en skrymmande vara kommer vi därför att kontakta dig och erbjuda två alternativ. Antingen kan du som kund själv få välja mellan att hämta varan i den utropande butiken eller så försöker vi manuellt ombesörja transport enligt överenskommelse, där du står för transportkostnad och försäkring.

Fraktalternativ för leverans utanför Sverige är ej tillgängligt.

Returer

Retur kan ske fysiskt till utropande butik alternativt returneras med efterfrågad retursedel. Kunden står för returfrakt (gäller ej reklamation) och beloppet dras av på återbetalningssumman. Vid retur kommer vi att återbetala det ursprungliga köpbeloppet samt provision och administrationsavgift. Om du betalat för varan men vi inte skickat den från oss än får du hela beloppet återbetalat.

Beställ en retursedel

För att beställa en retursedel kontaktar du butiken så skickar de hem en retursedel till dig.

Frakt från olika butiker?

Vi har inte möjlighet att samskicka varor från olika butiker därför kan du bli debiterad flera fraktavgifter. Tänk på att kolla vilket kontor varan befinner sig på.

Ej uthämtade varor

Om du inte hämtar ut de varor du köpt tillkommer en administrationsavgift om 250 SEK (Gäller oavsett om det är icke uthämtat från Postnord eller butik). Detta belopp dras av på återbetalningssumman. Sefina Pantbank har rätt att sälja varor på nytt om köparen inte hämtat ett betalt paket. Vid ej uthämtade varor har Sefina Pantbank rätt att spärra ditt auktionskonto.