Ångerrätt

Du som kund har rätt att ångra ditt köp på ordrar köpta i vår webbshop och auktion, upp till 14 dagar efter att du har hämtat din vara från postombudet. Vid ånger så ombesörjer du som kund returfrakten själv.

Så ångrar du ditt köp hos Sefina

– Använd originalförpackningen.

– Om paketet skickats med PostNord: Gå till ditt närmsta postombud och be dem vända på frakten, det vill säga göra mottagare till avsändare och avsändare till mottagare.

Om paketet skickats med UPS, skapa en försändelse här. Se på original-fraktsedeln och vänd på mottagare samt avsändare. Då ska du stå som avsändare och säljande butik som mottagare.

– Det är väldigt viktigt använda samma fraktalternativ som originalfrakten för att försäkringen på varan ska gälla.

Du får allt återbetalt förutom fraktavgiften. Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport.

Reklamationsrätt

Du som kund har alltid reklamationsrätt hos Sefina. Du har rätt att lämna reklamation om de köpta varorna inte uppfyller förväntningarna och är avsevärt sämre än vad som rimligen kunde förutsättas baserat på varans utropspris, beskrivning, bild och andra relevanta omständigheter. Alla varor säljs i befintligt skick. Sefina ansvarar inte för fel som är en följd av naturligt slitage eller förändringar i levande material.

Du som kund ska informera Sefina, antingen via vår kundtjänst eller säljande butik, direkt vid upptäckande av felet. Inom 2 månader från mottagande av varan ses som inom skälig tid.

Så reklamerar du hos Sefina

För att reklamera ett köp så skickar du in
din vara till säljande butik. Kontakta antingen butiken direkt, eller fråga vår kundtjänst som guidar dig rätt. Butiken kommer sedan skicka en returfraktsedel till dig som du skickar in din vara med. Använd originalförpackningen.

Föreligger skäl för reklamation så kommer du bli återbetald på hela köpesumman, inklusive eventuellt frakt.

Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport.